10 nejlepších automobilů z Japonska
Zpět do magazínuNa tyto vozy bychom chtěli nejen obouvat alu kola, ale především je řídit. Který z nich se líbí Vám?
V Japonsku vzniklo už mnoho skvělých vozů a bylo skutečně složité vybrat deset nejlepších. Přesto se to ale povedlo a tak se i vy můžete podívat na seznam deseti nejlepších automobilů pocházejících ze země vycházejícího slunce.
10. Subaru Impreza 22b
Tento dvoudveřový model spolehlivě poznáte už na první pohled. Model 22B byl vyroben při příležitosti výročí 40 let od založení automobilky a zisku třetího titulu v řadě v šampionátu WRC. Šlo o limitovanou sérii odvozenou z vozu Subaru Impreza WRX STi Type-R. Na voze byly nasazené sedmnáctipalcové elektrony BBS, zavěšení Bilstein, závodní převodovka a mnoho dalších vychytávek. Pod kapotou tepal 2,2 litrový čtyřválec EJ22 s výkonem 350 koní.
9. Mazda FD RX-7
Ať už je milujete nebo nenávidíte, vozy Mazda s rotačním wankelovým motorem poskytují skutečně skvělý výkon. Navíc mají ohromující vzhled a jsou vhodné jak pro závody typu drag, tak i pro driftování a časovky. Tento vůz se stal oblíbený po celém světě a to má jeho motor objem pouze 1,3 litru!
8. Mazda MX-5 Mk1
Bude to sice znít jako klišé, ale Mazda MX-5 je skutečně japonskou verzí klasických britských sporťáků. Lehký vůz se stahovací střechou a výkonným čtyřválcem je vhodný nejen k poježdění, ale i k tuningu. Po namontování alu kol vypadá prostě skvěle a po vyladění motoru jezdí ještě lépe.
7. Toyota Celica Gt-4
Celica GT-4 vznikla, aby měla Toyota skutečně výkonný vůz pro rallye. A v 90. letech tento model skutečně vyhrával. Byl nesrovnatelně lepší než ostatní japonští konkurenti a jeho dvoulitrový motor s přeplňováním se skvěle hodí na tuning.
6. Honda Civic EK9 Type-R
Tohle auto vrátilo hot hatche na výsluní. A z nákupní tašky na čtyřech kolech se díky úpravě Type-R stal neskutečně svižný vůz s výbornou ovladatelností. Originální model EK byl dostupný jen v Japonsku. Jeho dobrá pověst se ale brzy roznesla po celém světě a ostatní zájemci si začali vůz houfně dovážet.
5. Toyota Supra Twin Turbo MK4
Když se v roce 1993 tahle Supra objevila na trhu, vybočovala z davu díky svému dvojitě přeplňovanému motoru 2JZ ,se šesti válci v řadě a 280 koňským silám. Ačkoliv šlo spíše o Grand Tourer než plnohodnotný sportovní vůz, byla tahle Supra neskutečně rychlá, i když byla většinou vybavena automatickou převodovkou. Motor se dá ladit téměř do nekonečna a možnosti vizuálního tuningu počínaje hliníkovými koly a konče přítlačnými křídly jsou velmi rozsáhlé.
4. Mitsubishi Lancer Evo VI Makinen
Na oslavu čtvrtého vítězství Tommiho Makinena ve WRC v řadě bylo pro britský trh vyrobeno 250 kusů EVO VI Makinen. Dostupných bylo pět barev. Pod kapotou hřmí motor TD05 s titanovým kolem kompresoru, zavěšení je naladěno více sportovně, přední nárazník je odlišný a vůz zdobí 17 palcové elektrony Enkei.
3. Nissan R35 GT-R
Z názvu byl vypuštěn tradiční název Skyline, ale to opravdu ničemu nevadilo. Tenhle vůz dokázal z řidiče dostat opravdové maximum. Vidlicový šestiválec s dvojitým přeplňováním a objemem 3,8 litru měl výkon 480 koní a vůz měl pohon všech čtyř kol.
2. Nissan Skyline R32 GT-R.
Tomuto vozu se nepřezdívalo Godzilla jen tak pro nic za nic. První moderní Skyline GT-R se stal celosvětovým fenoménem. Japonské vozy jsou hlavně o silných motorech a ten je přítomen i zde. Konkrétně jde o řadový šestiválec s dvojitým turbem a objemem 2,6 litru. Mnoho konkurentů se Skylinu GT-R papírově vyrovnalo, ale Skyline měl počítačem kontrolovaný systém pohonu všech kol, díky kterému všechny předčil na silnici i na okruhu.
1. Nissan Pulsar/Sunny GTI-R
A tento seznam zakončíme opět Nissanem. Když chtěla automobilka vstoupit do soutěže WRC, vyřešila to hatchbackem Sunny. V rally sice nikdy větší úspěchy neslavil, ale na silnicích si vysloužil velmi slušnou reputaci.
Akční nabídky super alu kol najdete ZDE!