PNEU konfigurátor
Nahrávám ...
Výsledky hledání:
home »
Pneumatiky
PNEUMATIKY PIRELLI
PNEUMATIKY PIRELLI
Založena v r.1872 v Miláně, Italie, zakladatelem byl Giovanni Battista Pirelli, na začátku byla tato společnost specializovaná na pryž a její deriváty. Skutečně dodnes je společnost primárně zaměřená na produkci pneumatik a el. kabelů (pro energetiku a telekomunikace). V r.2005 Pirelli prodal svou divizi výroby kabelů firmě Goldman Sachs, která se přejmenovala na Prysmian.
V padesátých létech minulého století Alberto Pirelli objednal stavbu slavného Milánského mrakodrapu na místě první Pirelliho továrny z devatenáctého století.
V r.1974 Pirelli vymyslel “širokou radiální pneumatiku”,na základě požadavku Lancia Rally Racing Teamu, a to pro novou silnou Lancia Stratos.
V těch dobách byly pneumatiky pro závodní automobily buď slick - hladké (velmi široké pneumatiky s nízkou výškou boku), nebo radiálky, které byly příliš úzké pro spojení se silnou Stratos, a neumožňovaly dostatečné ovládání. Obojí bylo nepoužitelné pro Lancia Stratos, protože radiálky “odešly ” po 10-ti km, a slicky příliš nepoddajné - tuhé. Proto Lancia požádala Pirelliho o řešení, a v r.1974 Pirelli vytvořil širokou pneumatiku se sníženou boční výškou jako slick, ale s radiální strukturou.
Mimochodem, Porsche začal používat ty samé pneumatiky u vítězných vozů Porsche 911 Turbo.
Dnes jsou široké pneumatiky stále standardem pro sportovní a závodní automobily na celém světě.
Od konce r.2007 je Pirelli referenční pneumatika pro World Rally Championship, British Rally Championship, Superbike World Championship a British Superbike Championship.
Založena v r.1872 v Miláně, Italie, zakladatelem byl Giovanni Battista Pirelli, na začátku byla tato společnost specializovaná na pryž a její deriváty. Skutečně dodnes je společnost primárně zaměřená na produkci pneumatik a el. kabelů (pro energetiku a telekomunikace). V r.2005 Pirelli prodal svou divizi výroby kabelů firmě Goldman Sachs, která se přejmenovala na Prysmian.
V padesátých létech minulého století Alberto Pirelli objednal stavbu slavného Milánského mrakodrapu na místě první Pirelliho továrny z devatenáctého století.
V r.1974 Pirelli vymyslel “širokou radiální pneumatiku”,na základě požadavku Lancia Rally Racing Teamu, a to pro novou silnou Lancia Stratos.
V těch dobách byly pneumatiky pro závodní automobily buď slick - hladké (velmi široké pneumatiky s nízkou výškou boku), nebo radiálky, které byly příliš úzké pro spojení se silnou Stratos, a neumožňovaly dostatečné ovládání. Obojí bylo nepoužitelné pro Lancia Stratos, protože radiálky “odešly ” po 10-ti km, a slicky příliš nepoddajné - tuhé. Proto Lancia požádala Pirelliho o řešení, a v r.1974 Pirelli vytvořil širokou pneumatiku se sníženou boční výškou jako slick, ale s radiální strukturou.
Mimochodem, Porsche začal používat ty samé pneumatiky u vítězných vozů Porsche 911 Turbo.
Dnes jsou široké pneumatiky stále standardem pro sportovní a závodní automobily na celém světě.
Od konce r.2007 je Pirelli referenční pneumatika pro World Rally Championship, British Rally Championship, Superbike World Championship a British Superbike Championship.